budowa aplikacji mobilnej

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

Nawet najprostsze aplikacje mobilne wymagają ogromnego nakładu pracy. Każdy taki projekt powinien więc być odpowiednio przemyślany i zaprojektowany przez doświadczonych developerów. Nawet nieskomplikowana aplikacja może wymagać blisko 200h pracy programistów.

Oczywiście trudno jednoznacznie ująć koszty stworzenia aplikacji mobilnych w uniwersalnych stawkach. Liczba czynników, determinujących końcową cenę jest długa. W pierwszej kolejności warto jest określić czy szczegóły back-endu aplikacji. Budowa aplikacji mobilnej jest  bardziej czasochłonna, jeśli usługa będzie wymagała panelu zarządzania treścią, połączenie z zewnętrznymi systemami lub wdrożeniem funkcjonalności eCommerce.

Cena aplikacji mobilnej w statystykach

Wg analiz przeprowadzonych przez amerykańską firmę Kinvey w 2014r, średni koszt stworzenia dedykowanej aplikacji mobilnej wynosił 240 tys. dolarów. Dla przykładu, aplikacja Twitterrific kosztowała ok. 250 tys. dolarów, a cena aplikacji mobilnej takiej jak Uber to kwota szacowana na poziomie 1,5 mln zł.

Budowa aplikacji mobilnej może pochłonąć nawet 2000h pracy

Kluczem do precyzyjnej wyceny produktu jest przygotowanie specyfikacji. Projektowanie aplikacji mobilnej postępuje znacznie sprawniej, jeśli nawiążemy współpracę z wykonawcę, która umie doradzić odpowiednią technologię, biblioteki, a w razie potrzeby, napisanie konkretnych rozwiązań od podstaw.

Nie ma co liczyć na otrzymanie sensownej wyceny, jeśli prześlemy agencji opis projektu, liczący kilka zdań. Czynniki, które należałoby na wstępie opisać w bardziej wyczerpujący sposób to:

– koncepcja wizualna i graficzna / interfejs aplikacji,

– sposób komunikacji z serwerem,

– dostępność aplikacji mobilnej na ipadach / tabletach,

– pełna funkcjonalność jaką ma oferować mobilna aplikacja.

Projektowanie aplikacji mobilnej skazanej na sukces biznesowy

Co jeszcze warto ująć w specyfikacji stworzenia aplikacji? Warto nieco wyjść poza ramy techniczne projektu i wytłumaczyć wykonawcy jaki mamy biznes plan tj. w jaki sposób ma zarabiać mobilna aplikacja. Liczba funkcji – lub też nieco inaczej – liczba widoków aplikacji ma znaczący wpływ na oszacowanie kosztów prac agencji. Im bardziej będziemy chcieli wyposażyć naszą apkę w niestandardowe rozwiązania, tym bardziej czasochłonna będzie realizacja. Przykładem może tu być zapożyczenie rozwiązań aplikacji z innych platform w sytuacji, gdy budowana jest aplikacja mobilna pod konkretny system, np. iOS. Wdrożenie funkcji działających z powodzeniem np. na Androdzie, podnosi w takiej sytuacji koszty, jakie generuje tworzenie aplikacji mobilnej.